onsdag, mars 07, 2007

 

diagnose: skolofobi

Heisann… :)
Da var supermamma på plass igjen,
egentlig så har jeg ”nesten” hvert på plass i flere dager, men nettet mitt har vært ute i en aldri så liten streik… :-s
Hadde det bare vært nettet som streiket, så hadde det jo vært greit…
Kroppen er på plass,
men når der gjelder hodet, og formen generelt,
så har disse tatt seg en ferie, og det virker som at denne ferien blir laaaang…
Supermamma vil også gjerne ha en ferie, en ordentlig ferie!!!
En sånn ferie hvor man reiser bort, og bare slapper av og koser seg!!!
Jeg tror egentlig hele familien, ja uten gubben da, gjerne vil ha ferie…
Ungane påstår at de lider av skolofobi…
Dette er en tilstand som inntil i helgen var totalt ukjent for meg,
men etter en lengre samtale med husets to barn, begynner jeg nå å skjønne alvoret i denne tilstanden… :)
Symptomene er ganske alvorlige, og bør taes umiddelbar hensyn til!!! (dette også i følge husets minste.)

Kjennetegnene er:
- Kvelnings fornemmelser med engang man ser skolen. (Dette skjer selvfølgelig kun i skoletiden.)
- Alle musklene i kroppen svinner hend når man kommer innenfor skolens område.
- Bensubstansen smuldrer opp, og du klarer ikke å holde kroppen oppe mer. (hilsen Markus)
- Alle leddene i fingrene og armene blir borte, og du klarer ikke å holde blyanten i hånden. (Men dette sliter de jo med fra før!!!)
- Øynene blåser seg ut fra hodeskallen, og du kan risikere at de løsner og faller ut. (Du vil da ikke se mye pen ut, hilsen Mina.)
- Ørene fylles med en ukjent masse, som igjen gjør at du mister hørselen. (Dette fenomenet tror jeg de lider av hele tiden.)
- Med en gang ordene skolearbeid eller lekser blir nevnt, besvimer man.
- Man kan også besvime når man nærmer seg klasserommet eller andre rom på skolen hvor man må jobbe. (Dette gjelder ikke gymsalen)
- Hvis man blir ”tvunget” til å gå til skolen eller gjøre skolearbeid,
kan man få store smerter, og/eller styrtblødninger, som da vil komme ut gjennom alle kroppens hulrom!!! (hilsen Markus.)
- Huden kan også skrelle seg av kroppen, og dette vil absolutt ikke være et vakkert syn. (hilsen Mina.)
- Hjernen kan løse seg opp og renne ut gjennom nese, ører og/eller munn. (forekommer sjeldent heldigvis, hilsen Markus.)

Som dere alle skjønner så er tilstanden utrolig alvorlig,
og i følge mine to barn, så er det kun to kurer mot dette!!
Kur 1 – Ferie hele året!!!
Kur 2 – Være hjemme fra skolen pga ”sykdom”…

Men som den supermamman jeg er, så elsker jeg jo å plage ungane, de kan jo ikke slippe skolen pga sånne små plager… :)
Jeg satser på at det går bra, krysser det jeg kan krysse, og håper at de kommer hjem med hode og kropp inntakt!!!

Ønsker dere alle en fin dag.
Klem supermamma :)

Comments:
Jeg kjenner til problemet! Har vært plaget av det samme siden jul...

Hilsen Futa Drill
 
Det ENESTE som avslører de små, sleipe krapyla dine er første punkt om kvelningsfornemmelse. Det står at den kun inntrer i skoletiden. Dette er HELT feil. Har man skolofobi, inntrer dette hver gang man ser en skole. Samme når på døgnet og også samme hvilken skole. Helt sant.
 
ler.. herlige unger du har søta;)

Kjenner den følesen, og mange unskyldninger er blitt prøvd. Bare vent til mina får det mnd, da får hun fine unskyldninger for å ikke gå på skolen. Klem
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?