mandag, februar 26, 2007

 

er jeg et A menneske???

Heisann der ute… :)
Vinterferien er forbi, ja i allefall for supermamma og ungane her i huset.
Supermamma er vel kanskje ikke akkurat best kjent, for å være den smarteste jenta på jord,
ja nå snakker vi selvsagt kun om ørsmå enkelt tilfeller, sånn til vanlig er hun jo smartest av alle… :)
Men enkelte ganger tar hun noen helt utrolig rare valg!!!
Det er faktisk så ille at jeg begynner å lure litt på meg selv!!!
Handlingsmønsteret passer liksom ikke helt til personligheten,
det er akkurat som en akutt hjerneskade oppstår noen ganger,
helt sånn plutselig, gjør faktisk kroppen noe hjernen overhode ikke har lyst til å gjøre…
I dag var en sånn dag,
jeg hadde smisket meg til å få sove lenge, selv om vinterferien nå var over.
Jørn har jo fortsatt fri,
og da fant han ut i all sin godhet (etter x-antall hint, og direkte forespørsler) at jeg skulle få sove leeenge.
Han sto opp ”litt” motvillig, en stund etter at klokken ringte.
Jeg kroet meg sammen i senga, ååååå så deilig det var å bare lukke øynene å sove videre…
Ja det hørtes jo veldig deilig ut det!!!
Men klarte supermamma å sove videre da???
Næsj…
Det var omtrent her alle tankene begynte å surre…
Husker Jørn på å ordne fruktboksen til Mina…
Husker han på å få pakket ned skrive og tegne sakene hennes…
Husker han at hun har gym i dag, hun skal jo ha med skøytene og hjelmen sin…
Får han i Markus frokost….
Finner han frem varme nok klær til han…
Ja da, jeg vet!!!
Jeg høres jo søren meg ut som en hysterisk mor…
Eller er jeg bare dum???
Her hadde jeg virkelig sjansen til å sove,
i stedet for, så står jeg opp for å hjelpe til med pliktene, og for å sjekke at gubben har utført ”jobben” ordentlig…
Det er ganske utrolig at jeg frivillig står opp, når jeg egentlig kan ligge i senga!!!
Begynner jeg kanskje å bli et sånt A menneske, i så fall så skremmer det meg litt…
Nei, da vil jeg heller satse på at det var en forbigående svikt i hjernebarken!!!
Det å bli et A menneske, må jo absolutt være det verste som kan skje med meg,
har ikke Gud straffet meg nok allerede???
Han kan da vel ikke mene at jeg nå, skal begynne å stå tidlig opp hver eneste da???
Kjære Gud, hver så snill, la dette være et engangstilfelle!!!! J (smiler pent opp mot himmelen…)

Ønsker dere der ute en fin dag, kos dere masse.
Klem supermamma :)

Ps! Bloggen kom litt sent i dag, men bedre sent enn aldri… ;)

Comments:
Helt klart en hjerneskade... aldri om jeg hadde stått opp før jeg måtte... hvis gubben skulle stå opp...

Men samtidig er du jo en sånn hønemor... fnis
 
-jojja.
Jeg hadde ALDRI trodd at jeg heller skulle stå opp!!!
Hjernen ville det ikke, det var kroppen som overstyrte den, og bare gjorde det!!!!
Jeg er ganske sikker på at det ikke skal skje igjen, men nå spørs det jo om tilbudet kommer igjen da?????
 
Eller kanskje motsatt... han sier ja men vet at du allikevel vil stå opp... så neste gang kan du bare ligge med god samvittighet.....


Koseknuseklemm
 
Siden du pleier å skrive med en viss snert av ironi, skal jeg IKKE si hva min første tanke da jeg leste denne var.....

MEN jeg skal heller le litt overbærende og synes synd på deg for at du ikke fikk sove lenger ;-)
 
Hoppsa-saaa :-)
Her er det lenge siden jeg har vært på besøk, vel jeg har jo ordnet og styret fælt med mitt...

Men du, SuperAmenneskeAnja!
Ble ikke din mann ørlite grann snurt, når han måtte "slite" seg opp, og du allikevel stod opp?

Uansett, til tross for at jeg ikke har barn, kjenner jeg igjen denne følelsen av å ikke helt klare å gi fra seg sine sedvanlige kontrollrutiner/poster...

Fin fiiin kveld til deg :-)
Pling og klem!
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?