mandag, desember 04, 2006

 

æsj mandag igjen...

Hei…
Da var vi kommet til nok en mandag, og som de fleste har fått med seg nå…
Så hater supermamma mandager!!!
Det er så grusomt at etter en så koselig helg, så kommer denne dagen!!!
Helgen har godt med på å få ned alle 17 eskene med julepynt fra loftet,
vi har fått hengt opp julegardiner,
lys i vinduene er ordnet, og adventstaken er tent.
Dagen i dag skulle jo bli så perfekt…
Morgenen i dag startet som alle andre morgener den siste tiden,
supermamma måtte dra kroppen sin ut av senga…
Følelsen av å ville sove lengre holdt på å ta overhånd,
supermamma vurderte faktisk en stund å spørre gubben, om han kunne ta seg av morgenstellet, men fant ut at det var ikke bryet verdt…
Det var bare å komme seg opp, få fart på hjula, og ta fatt på pliktene.
Det gikk egentlig veldig bra…
helt til supermamma skulle finne klær, til junior!!!
Junior har fått seg ny seng…
Senga ble skrudd opp av familiens Pompel og Pilt…
(også kald pappa og onkel har i huset…).
Når disse to setter i gang med sine prosjekter, så er det om å gjøre å bli fortest mulig ferdig…
Og man kan vel egentlig garantere at noe går galt!!!
Supermamma har prøvd å finne ut hvordan og hva de tenker, når de skal løse en ”oppgave” sammen.
Hun har kommet frem til dette…
Oppgave: Skru opp en seng…
Hvor: Junior sitt rom…
Handlingsplan: Hvordan gjøre dette på kjappest mulig måte.
Det er om å gjøre å ikke skaffe seg selv noe ekstra jobb!!!
Vi skyver mest mulig av det som allerede er på rommet, bort i motsatt hjørne av rommet.
Vi flytter ikke på noen møbler som allerede er på rommet, det vil påføre oss mer jobb!!!
Finne frem verktøy.
Finne riktige deler.
Skru dette sammen ved hjelp av verbale uttrykk, som ikke egner seg på trykk.
Evaluering av oppgaven: Kikke stolt på mesterverket sitt.
Se på hverandre og glise fornøyd til hverandre, mens de dunker hverandre i overarmen.
De kikker kanskje litt småskeptisk på kleskapet, som de nå har sperret helt inne.
Njaaa får vi opp døra??? tenker de…
Tja….. 30cm bør vel holde….
Jepp…
oppgaven er fullført, Pompel og Pilt er svært fornøyde med seg selv!!! :)
Supermammas evaluering av oppgaven deres mandag morgen:
Hvordan i svarteste satan i helv#%$, f”¤£§ %¤#@ mener de,
at jeg skal ha muligheter til å komme meg frem til skapet,
hvordan skal jeg nå dørene, og hvordan i helvete skal jeg få tak i klær?????
Pompel og Pilt sto ikke akkurat høyt i kurs denne morgenen…
Men det kan jo selvfølgelig ha noe å gjøre med at det er mandag…
Det blir sikkert så mye lettere, å få tak i klær i morgen tidlig!!!

Ønsker dere alle en kjempe fin dag,
supermamma skal prøve å finne tilbake til sitt gode humør, og arbeidslysten sin…
Klem supermamma :)

Comments:
Hm.......æ e ganske sikker på at Markus kommer frem til skapdøra, får åpna den og ser klærne i de forskjellige hyllan! *humrer*

Æ e temmelig sikker på at det e lettere å lære Markus å hente sine egne klær, enn det det e å lære mannfolk at dæm nødvendigvis IKKE trenger å ta alle de snar veian dæm måtte "se"! *gliser*
 
Hallo søstern

Klager du nå på at faktisk har gjort jobben også nå. Ærlig talt, her ber du de om å skru/sette sammen senga. Det stor ingenting i stillingsbeskrivelsen om at de skulle flytte på noe, eller???

Når skal dere jenter lære, hvis dere skal ha noe gjort må dere være VELDIG tydelig, det holder ikke med å anta at det må de jo skjønne, eller noe sånt. Man gjør det man har fått beskjed om og på enklest og raskest mulig måte. PUNKTUM. Sånn er det bare.

Vil ellers si at all denne banninga bør du holde deg for god til. Du må jo tenke på oss sarte sjeler som er lesere. OG SÅ MÅ DU HUSKE AT DET SNART ER JUL, DU MÅ IKKE GLEMME JULENISSEN.

Ha en fortreffelig dag.

Brodern
 
nabokjærringa
Ja selvfølgelig så hadde Markus klart å hente klær selv, hvis pappan hans hadde lagt inn klærne i de hyllene som klærne skal ligge i, og ikke bruke de øverste hyllene som verken han eller jeg rekker opp til!!! Det å lære mannfolk noe virker akkurat nå temmelig umulig!!!
Har akkurat hatt besøk av ergoterapauten min, hun kom med et kjempe forslag!!! Jørn skal få sitte i rullestolen min en hel dag, og utføre alle de daglige tingene som skal gjøres her hjemme....
Det kunne jo vært spennende å se hvordan han takla det...
 
Kjære broder'n...
Jeg valgte å moderer språk bruken ned til et minimum med tanke på disse sarte sjelene...
Hadde en liten telefon til julenissen i stad...han sa at han hadde sagt sånn ca det jeg sa hvis hans hjelpere hadde vært så udugelige!!! hahahaha
At menn må ha det inn med teskje er noe jeg absolutt burde ha visst nå...men du vet, jeg er så blond!!!
 
Kjære supermamma.
Jeg skjønner godt at du blir forbanna,jeg går på 2 ben,men kan alikevel ikke skjønne at ikke mannen min klarer å tenke litt selv!
Håper dagen din blir bedre.
Sissel
 
Supermamma.
Humm dette tror jeg er første gang jeg opplever deg litt forbanna!
Men jeg må innrømme at jeg lo godt av beskrivelsen din av arbeidsmåten til far og onkel.
Du klarer det å se det humoristiske i det meste.
Nå er jo jeg mann selv,og må vel innrømme at vi ikke er så veldig flinke til å se konsekvensene av det vi gjør noen ganger.
Men du kunne jo sagt til mannen din hvordan du ville ha det da...
Han hadde sikkert gjort det han fikk beskjed om.
Ser liksom ikke for meg at han hadde turt å si nei!! hehehehehe
Tror du har et farlig temerament!
Øystein
 
*hosthost* ville ikke si noe, for jeg trodde faktisk at Gubben din hadde fulgt dine ordre. Men det var det første jeg så da jeg så sengen- at åssen i svarte %&%#" skal dere får brukt skapet. Men tenkte kanskje dere skulle hive det ut likevel.

ha ha ha ha. Men det var MANNEtanker som stod bak den fantastiske plasseringen. ha ha ha. Og jeg soom trodde det var deg..... blånndi.

jeg ble litt letta over å finne ut at det ikke var deg. Lettere å skjønne at gutta gjør sånt. For de legger jo aldri på plass klær uansett.
 
Hallo søstern

Hallo Debra, det var jo søsterns instruksjoner de fulgte til punkt og prikke. Så her må nok min kjære blonde søster ta ansvaret på egne skuldre.

Når det gjelder det å legge klærne i de hyllene som Markus og du kan nå så er jo det vanskelig for Jørn, han må jo bøye seg for å nå ned og det krever jo ekstra arbeid. Så det så.

Ha en fortsatt fin dag.

Brodern
 
Aha... ny seng til minstemann, hvorfor i alle dager overlot du en så viktig oppgave til gubben og broren??!!?

DU som er verdensmester i møbelsammenskruing!

Nei, nå ble jeg negativt overrasket...

Mulig du hadde et blond øyeblikk, da du spurte dem, hadde du glemt dine fantastiske evner?

Du må nok ta på deg 50% av skylda her...

Her er en ide til klesskapet...ta ut de øverste hyllene... hehehe

Ha en fortrefflig dag!
Hilsen kjerringa over strømmen :-)
 
Hummmmmmmmmmmm også du som har vært medlem av Fjell menighetsråd. Fy så stygg du er i munnen rull ut på badet og vask munnen din med grønnsåpe og salmiakk med en gang og du vet du har med å gjøre som jeg sier. Stakkars Jørn bare kjeft å få. Ha ha ha ha.
opphavet
 
Du broder. Det KAN ikke ha vært Anjas ide å sperre skapet inne på den måten. .....eller...... AHA. Dette er meget utspekulert av henne. Hun lar være å si noe om skapet, dustemiklene skrur opp sengen uten å ofre skapet en tanke (som hun nok hadde beregnet ja. NÅ kan hun skylde på DEM for at hun ikke får lagt på plass klærne.

AHA.

Jeg gikk fem på.
 
-Sissel...
Bedre må den jo bare bli, det hjalp jo litt på når ergoterapauten snakket rett fra levra til Jørn (selvfølgelig ikke det hun sa til/om meg..) Skal sette meg godt til rette å kikke gjennom eskene mine med nisser etterpå, det kommer garantert til å hjelpe på humøret!! ;)
 
Broder'n og debra og alle andre som lurer på min IQ... Jeg hadde sagt hvor skapet skulle stå, men der sto det en bokhylle, og hvis de skulle flytte skapet dit, så måtte de jo ha ryddet ut av bokhylle for så å flytte/kaste den!!! Det ble litt for mye jobb!!!!!!
 
Øystein...
han mener at jeg ikke hadde sagt klart nok i fra, og så betydde jo flytting av skapet ekstra jobb...
Jeg har da ikke noe temperament!!!
Bare snill og grei jeg!!! :)
 
-kjerringa over strømmen..
Hei :)
Grunnen til at jeg ikke skrudde den sammen selv er at den er alt for høy!!!
Selvfølgelig så var det det jeg skulle ha gjort, da hadde jo alt vært perfekt!!! :)
 
Jøss en små forbanna Supermamma, det er det sjeldent man opplever!!
Litt morsomt faktisk! :)
K.H
 
Mamma..
Du vet da at jeg ALDRI er så stygg i munnen at jeg trenger å vaske den!!! Som den eks. menighetsrådsrepresentanten jeg er, så snur jeg ALLTID det andre kinnet til, og biter i meg alt det negative i mitt nærvær... :)
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?