tirsdag, september 19, 2006

 

supermamma har gnagsår i øra...

Hei og god morgen… :)
Supermamma har akkurat sendt junior og kompisen hans ut døra,
det er helt utrolig hva man må undres over og diskuteres, rett før man skal gå til skolen.
I dag måtte vi selvfølgelig diskutere vikinger, norrøn mytologi, gamle konger,
hvorfor 10 minutter ikke er 5 timer…bla bla bla…
Det er jo en selvfølge, som innhaver av tittelen supermamma,
så er man også et trillende orakel,
og det blir forventet at jeg skal kunne svare, på absolutt alle spørsmål… :-s
Hadde bare guttungen vår kunne stilt enkle spørsmål som hva heter de norrøne gudene,
eller om historier fra Åsgard som vi alle kjenner fra egen skolegang…
men neida, han må selvfølgelig gå inn i en diskusjon om hva som kan få folk til å tro på dette…
Var vikingene mindre intelligente enn det vi er nå mamma…
Supermamma kjenner en gryende smerte i bakhodet…
eller kanskje det bare er hjernen som prøver å stikke av… :)
Øøhhhh, det er faktisk litt vel tidlig på morgenen til å begynne å diskutere dette her nå gutten min…
eller kanskje du skulle tatt deg en prat med læreren din, på skolen i dag…
Akkurat nå har vi faktisk litt dårlig tid her, dere skal på skolen, den begynner om 10 minutter Markus.
Han ser litt oppgitt på mamman sin,
okei, men hvorfor er 10 minutter bare 10 minutter mamma, hvorfor varer ikke 10 minutter i 5 timer???
Fordi det er sånn vår klokke fungerer gutten min, i allefall for de fleste av oss!!!
Ååå er det noen som følger en annen klokke???
Ja gutten min, mannfolk gjør det!!!
Ta for eksempel onkel Roy-Ove…
når han sier at han kommer om 10 minutter, så kan det gjerne ta mange dager.. :)
Markus ser litt undrende på supermamma…
med et håpefullt glimt i øynene spør han, betyr det at jeg kan være hjemme noen timer til???
Nei, det betyr at dere skal ut av døra nå!!!
Og endelig så forsvinner skravla og kompisen ut av døra!!!
Supermamma trekker pusten dypt, og slipper ut et sukk av lettelse..
Endelig det er tid for å innta datarommet…
Hun triller som det skulle gjelde livet inn på kjøkkenet,
får kaffen på kanna,
finner frem en kopp,
henter frem en av sine beste venner…20 venner faktisk…
og triller i full fart, inn på data rommet!!!
Koppen blir fylt opp,
røyken funnet frem… hun putter den i munnen, tenner på,
suger som hun aldri har sugd før, og lener seg godt tilbake…
Sitter helt stille og lytter, gud så deilig,
det er helt stille i huset…liver er utrolig deilig!!! ;)

Ønsker dere alle en kjempe fin dag,
nå skal supermamma ut for å kjøre megakrapylet i nabohuset til parken,
og etter det, nyte dagen!!!
Klem supermamma :)

Comments:
Hvorfor skal du ha det bedre enn jeg hadde. Jeg vet akkurat hva du mener og kjenner igjen følelsen og. Broderen din kunne spørre hull i hodet på alle som kom i hans vei. Og alle spørsmål begynte slik koffer det mamma, koffør ikkje slik, ka meine du me det osv. Så kos deg så lenge du kan for når skolen slutte starter kverna igjen. Jeg pleide å stoppe strømmen av spørsmål med å sitere et dikt for han det er slik " spørre Per svarlaus morlaus og farlaus traska han etter bestemor støtt og var han i vegen så gikk han forlegen og ønskte han aldri i livet var født.

Men så utrulig det enn høres ut etter noen år vil du savne alle spørsmålene.

Mamma
 
Jeg er din beste venn. Jeg er ikke på ditt datarom akkurat nå. Og du putter meg faen ikke i kjeften og suger til- bare så det er sagt!!!
 
Hei Supermamma.
Du jeg har også noen spørsmål som jeg lurer på om du kan svare på. ;)
Hvorfor er det så mange forskjellige språk i verden?
Hvorfor er det noen som ikke har mat?
Hvorfor er det krig?
Hvorfor må vi betale penger for det vi vil ha?
Hvorfor må man dø?
Kan du gi meg svarene Supermamma?
Jeg blir gal av alle spørsmålene!
Vegard
 
Supermamma, er ikke barn herlige?
Sønnen din er bare kjempe kul,så utrolig mange dype spørsmål og kommentarer den gutten har. Men jeg må vel innrømme at jeg kanskje hadde foretrekt å få dem litt senere på dagen.
Kos deg masse i dag.
Sissel
 
Mamma er det ikke sånn at man ønsker at barna sine, skal slippe unna grusomme hendelser og opplevelser, som en selv har hatt???
Trodde kanskje det jeg, men sånn er det tydeligvis IKKE!!!
 
Også megakrapylet da?! *latter*
Æ skal hjælpe Markus med hundrevis av dårlig spørsmål som takk for den! *gliser*
 
Supermamma hvorfor har vi mennesker forskjellig hudfarge?
K.H.
 
Kjære verdens beste venninne...
Hæææ får jeg ikke suge på deg???
Jeg som elsker å suge... ;)
 
Kjære nabokjærring....syns du ikke at jeg har nok å slite med om ikke du skal sette griller i hode på han også?????
Og en annen ting du må huske....du har meget lærevillige barn du også!!!! hehehe :)
 
HÆ???? Har æ lærevillige onga? Noe har æ gått glipp av! *flirer*
 
hummm interessangt Supermamma.
Du elsker å suge??? hummm tenke tenke tenke
 
Hallo søstern

Er det ikke deilig å ha unger som er vitebegjærlig. Yenk på alt det fine som han lærer og som han lurer på. Det måtte jo være grusomt hvis han aldri stilte deg noen spørsmål.

Du får bare spenne deg fast og prøve å finne svar på spørsmålene til han kommer hjem. Og i tillegg forberede deg på mange nye spørsmål.

Ha en fin dag.

Brodern
 
hihihi Utrolig herlig sønn du har Supermamma,han kan nok både lære bort litt av hvert og sette noen og en hver på plass med sine kommentarer!!
Britt
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?