mandag, september 18, 2006

 

ooo herlege mandag...

God morgen… :)
Ja da var det mandag igjen og starten på en ny uke.
Ungane er ute av huset… alle sammen!!!! :)
Kaffen er helt på kanna, askebegeret og røyken er klar…
det er tid for å nyte mandagen… :)
Supermamma hadde en merkelig oppvåkning i dag…..
alle vet jo at supermamma er et utpreget B-menneske,
og i tillegg så er hun som Pusur… hun hater mandager!!!!
Men i dag da klokken ringte, så slo supermamma øynene opp med et glis rundt munnen,
hun lå faktisk og nynnet på en sang…
en sang som overhode ikke har noe med mandags morgen å gjøre…
de første ordene fikk supermamma i super godt humør…
…det var øl, berusende ord, det var sommer, det var sol,
det var hjerter i brann, blikkstille vann, alt på denne jord, og det var kjærlighet….

Tenk så deilig, det første ordet som dukker opp når du våkner er ordet øl…
Supermamma har trillet rundt, glist for seg selv og nynnet seg gjennom alle husmor ”pliktene” sine.
Dette har vært en utrolig deilig morgen, alt har godt så bra!!! ;)
Supermamma startet morgenen med å tømme oppvaskmaskinen,
hun rakk å rydde litt før hun tok i mot reserve barnet sitt…
Han kom inn døren rett før kl.7, og smilte mot supermamma,
litt oppgitt over at ikke ungane hadde kommet seg opp enda…
gikk han til soveroms døra og dunket ”litt” hardt på den, ungane våknet i allefall!!!
Etter noen grynt, sto de opp, neste frivillig…
Ungane spiste frokost og ordnet seg uten protester,
mens supermamma fortsatt sang om øl… :) (aahhh blir det aldri helg???)
Mina syns det var helt toppers å skulle gå/hompe til skolen i dag…
grunnen til det var vel helst at Markus og kompisen måtte bære sekken hennes… ;)
Eller som hun selv foretrakk å kalle dem… slavene mine… :)
Supermamma er veldig fornøyd med datteren sin akkurat nå,
det tok tid, men hun har nå endelig skjønt hva gutter skal brukes til… :)
Supermamma regner med at fra nå av så er det bare å komme med enkelte gode råd,
om hvordan man oppdrar dem, og former dem i sitt bilde.
Supermamma satt faktisk å diskuterte akkurat dette med nabo kjerringa i går…
Til og med nabokjerringa begynner nå å tro at supermamma kanskje er Gud….eller i allefall datteren hans… ;)
Vi har jo før tatt opp likhetene mellom Jesus og supermamma…
”la de små barn komme til meg……”,
men til og med nabokjerringa, ble imponert,
da hun skjønte hvilken jobb, supermamma hadde utført med gubben sin… :)
Her er det snakk om å plukke ”frukten” mens den er ung og umoden,
og da er det jo bare å jobbe med dem, akkurat som man former leire, former man mennene sine… :)
Man lærer dem hvordan de skal behandle oss jenter,
hvordan de skal behage oss,
hva de absolutt skal og ikke skal gjøre,
de må lære å snakke om følelsene sine,
og skjønne følelsene og tankene til oss jenter… dette er vel det de sliter mest med… ;)
Det som er det beste med denne behandlingsformen,
er at de faktisk tror at det er sånn ting skal være, at alt de gjør er helt normalt!!! :)
åååå liver er vel herlig!!!!

Ønsker dere en knall dag, nå skal supermamma nyte resten av mandagen..
Klem supermamma :)

Comments:
Helt enig. Man skal ikke gi opp selv om formingen kan ta opptil f.eks 14 år. Men det går faktisk. Jeg er, etter 14 år, meget fornøyd med mitt eksemplar av arten.

"Kennelen" derhan vokste opp og "oppdretterne" jeg hentet ham fra derimot, er et helt eget kapittel. For ikke å si en laaaaaang historie.v

JA- jeg har hatt besøk av svigers!!!!
 
Hallo søstern

Livet er godt, Btann vant, det eneste som kan gjøre det bedre er hvis bartelaget taper og (nå banner jeg i kjerka) Vålerengen slår Lillestrøm i kveld. Det er helt uhørt å håpe på det siste men for en gangs skyld så håper jeg at de vinner.

Når det gjelder oppdragelse så skjønner jeg ikke hva du snakker om, det er mye lettere for alle parter hvis dere sier hva dere ønsker, sånn at vi forstår det. I stede for å hinte i det vide og brede, vi gjør noe annet siden vi ikke har forstått eller at vi har misforstått. Disse hintene deres er jo umulig å forså for oss vanlige mennesker. Vi gir klare beskjeder, er direkte og det gir ikke rom for missforståelser. Hva om dere også kunne begynne med det. Tenk så mye livet deres ville bli, slippe å skulle ordne opp i det vi har gjort feil. Eller enda bedre, dere kan jo gjøre det selv, så slipper dere å ordne opp i etterkant.

Ha en fin dag,

Brodern

Brodern
 
Hei Supermamma.. :)
Øl er godt,så det er en flott oppvåkning!! Men resten er bare tull!!!
K.H.
 
Trodde et øyeblikk at din lykkelige oppvåkning kom av at Brann vant i går. Hvis de vinner serien skal vi besøke pappa, fortelle han at de har spilt for han, vi skal skåle sammen med han og Jorunn skal ta med hornet og spille "byen er Bergen og laget er Brann" blir du med?

Opphavet
 
Hei igjen Supermamma
Det var en herlig måte å våkne på du,men jeg hang meg ikke så mye opp i ordet øl jeg da! Vet du hva jeg tror Supermamma,jeg tror du er forelsket jeg,du må se på resten av sangen! Har du og mannen kost dere i helga? ;)
Tar du på deg oppdrag,kunne tenkt meg å få formet mannen min litt bedre!!! hihihihi
Sissel
 
Kjære snille Supermamma.
Nå må du slutte å røre så mye,det finnes ikke en dame som kan få en mann til å skjønne hva dere damer tenker eller føler. Dere er totalt umulig å forstå for oss hankjønn!!!
Og det at vi gjør det meste for å behage dere,gjør vi kun pga egen interesse,vi orker ikke bråk,og det vanker gjerne litt "god biter" på oss hvis vi oppfører oss fint! hehehehe ;)
Øystein
 
Kjære mamma og brodern!!!
Selvfølgelig hjalp seieren til Brann på humøret mitt!!! :)
Og selvfølgelig skal jeg være med å skåle sammen med pappa hvis Brann vinner serien i år!!!!
Gleder meg allerede!!!
 
Til Øystein!!!!!!
Duste mann!!!! hehehehe
Du er såååå mann,du skjønner ikke at du blir lurt trill rundt av jentene du,men sånn er livet!!!

Sissel,selvfølgelig er jeg forelsket,jeg er jo gift med den mest veloppdratte mannen som finns!!! :)
 
Kjære venninne...
Håper du har kost deg masse med svigersene i helga, du må huske på å nyte tiden du får tilbringe sammen med dem, du ser dem jo så alt for sjeldent!!!!
Du kan få låne mine hvis savnet blir for stort!!!!
 
kremt kremt kremt
Supermamma da?? Hva er det kaller meg?? Duste mann?? Det var ikke mye pent!!! :)
Øystein
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?