tirsdag, august 29, 2006

 

familielikheter...

God morgen der ute…
i dag foretrekker supermamma absolutt å holde seg inne.
Det pissregner ute og det ser vel egentlig ganske surt ut…
men akkurat det kan jo ikke supermamma være helt sikker på da…
hun har jo ikke akkurat beveget seg på utsiden av verken ytterdøra eller verandadøra i dag… ;)
Litt tidligere i dag hadde jeg fryktelig lyst på kaffekanna mi,
det regnet kattunger ute, men da sendte selvfølgelig supermamma ut en av barna…
herregud jeg kunne jo blitt våt på bena…
og dessuten så hadde øynene mine ikke våknet helt enda,
og da kan det jo hende at supermamma ikke hadde sett kaffekanna selv… :)
Dette er en av de morgenene som blir veldig oppstykket og delt for supermamma,
junior begynner jo seinere enn vanlig, men i dag måtte han opp kl.7 allikevel,
kompisen hans kom da… akkurat det gjorde Mina litt blidere… :)
Hun gliste med et skadefrydet smil til broren sin, da hun ristet liv i han og ba han komme seg ut av senga.
Akkurat det råe gliset og jævelskapen som lyste ut av øynene da hun vekte broren sin i dag,
kjente supermamma igjen med en gang,
det er faktisk kun en person i supermammas familie som kan prestere noe sånt,
nemlig mamman til supermamma, den jenta er søren meg arvelig belastet!!!!
Supermamma har jo lenge lurt på hvem hun egentlig ligner på….
med supermammas sosiale angst, nervøsitet, beskjedenhet,
og med tanke på hvor tilbakeholden og sjenert hun er, så ligner hun jo ikke på noen i familien sin…
Men i går fant hun det endelig ut,
det slo ned som lyn fra klar himmel, og det i form av en reklame!!!
Supermamma er nok i slekt med Ludvig i Flåklypa…
å lese beskrivelsen av han, er nesten som å lese om meg selv!!!
”Ludvig er et B-menneske med utpreget høysnue og tydelig angst for gjennomgripende forandringer.
Ludvig er personlig pessimist, saktmodig og trives best i utkantstrøk.”
Det var et sjokk å lese dette for supermamma…
hun har kikka om igjen, og om igjen på bilder av Ludvig for å finne familielikhet…
Hun tror faktisk hun har funnet noen også,
han er ekstremt kort i lortefallet,
og han har noen utpreget nervøse rykninger, vi er egentlig ganske like!!! :)
Supermamma prøvde selvfølgelig å se om hun hadde noen likheter med Solan,
det fantes ikke så mange men…kanskje en???
”Solan - den fryktløse sagbruksarbeideren med urokkelig sjøltillit.
Han er barnefødt optimist med filttøfler, strikkeskjerf og lav moral.”
Det eneste supermamma kan kjenne igjen her…det må nok være den lave moralen!!! ;)

Ønsker dere alle en våt og deilig dag, supermamma har det veldig tørt, varmt og godt inne!!!
Klem supermamma :)

Comments:
hehehe Jepp jeg ser virkelig likheten med han Ludvig,det er helt klart!! Dere er jo kjempe like!! hahaha Du er helt utrolig i den ekstreme senansje og tilbakeholdenhet Supermamma,jeg ler så jeg griner.
Sissel
 
Jeg er enig i to ting:

* det korte lortefallet
* den EKSTREMT lave moralen.

Men begge deler kommer meg ofte tilgode, så jeg klager ikke!!
 
hehehehe Jeg likte veldig godt det med dårlig moral jeg da...det kan jeg nesten se for meg ja...hehehehe ute å fester mitt i uka og greier...Jepp det stemmer nok det!!! ;)
Øystein
 
Hallo søstern.

Først noen kommentarer i forhold til i går. Det hadde ikke holdt om du hade gredd deg. Du ser like trøtt ut da også.

Så i forhold til hvor brudeparet hadde produsert ungen, jeg tror det var nede på neset når de var ute å tok bilde av solnedgangen jeg. Du husker vel moderns kommentar når de kom opp igjen ettet sånn ca 20 min. Dere har hadd dere dere.

Så til idag. Du er nå ikke helt bore du heller med de øya, selv om du kanskje ikke er like ille som modern. Men i forhold til likhetene med Ludvik og Solan så stemmer jo de med lortefallet og Ekstrem lav moral veldig godt.

Du får ha en fin dag. Hils gubben og ungene. Skulle ønske at jeg ikke hadde glømt kameraet i helga, det kunne blitt noen fine bilder til framtidige familieselskap.

Brodern
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?