onsdag, august 23, 2006

 

bokbind er viktig....

Hei og god morgen til den som har fått øynene opp… :)
Supermamma sine er fortsatt limt igjen med superlim,
men regner med at noen bøtter med kaffe og noen pakker med røyk skal hjelpe dem opp…
Supermamma er så strålende fornøyd med skolestarten…
datteren i huset kom glisende hjem fra skolen i går også….
hun kom så vidt innen for døren før hun ropte….
”jeg har ikke lekser i dag heller mamma, det er det bare du som har!!!!”
Åååååå ja så heldig jeg er, å sette bokbind på bøkene er absolutt en av yndlings hobbyene mine….
Hun kommer blid og fornøyd inn på datarommet og sier,
”du burde gjøre leksene dine med en gang mamma, da har du fri til å gjøre hva du vil etterpå…”
Supermamma kjente at spasmene flyttet seg fort fra bena, og opp til ansiktet og halsen,
det ble noen stygge brekninger der…
Det hjalp litt på humøret når Gud trådde inn og forsvarte supermamma,
som straff for hennes håning av mamman sin,
sendte han datteren i huset, med ett smell i gulvet…
eller som Mina sa gjennom fliringen til moren,
”det er din skyld…du kjøper for lange bukser til meg…” :) (hahahaha)
Nå har det seg sånn at det med å sette bokbind på bøkene var noe aldri supermamma lærte som barn,
som barn så skjønte hun vel ikke vitsen med å ha bokbind på bøkene….
og så hadde jeg jo en mamma… som var en reser til å utføre den slags slavearbeid!!!! ;)
Supermamma er kanskje noen ganger litt blond,
for først i en alder av 18 år, skjønte hun hvorfor det var så viktig med bokbind…
Det hadde seg sånn at etter en litt fuktig natt på by`n…
og etter en tur innom matstasjonen til Frelserarmeen for å få ertesuppe, (som jeg egentlig ikke spiser),
så kom jeg meg endelig hjem til sofabenken min.
Tilstanden var ikke helt stabil, men jeg var nesten oppegående…
jeg sovnet ”søtt”, og våknet etter noen timer av at jeg var litt våt i trynet og det luktet ikke akkurat godt!!!
Enda verre ble det da jeg åpnet øynene og så at nattens mat og drikke lå pent plassert ved siden av meg på puta,
og da jeg kikket over sengekanten,
så hadde jeg jaggu meg vært lur nok til å åpne skuffen i sofabenken,
(der lå selvsagt alle skolebøkene mine) og servet dem litt nattmat også… :) (hummm)
Og her slo lærdommen inn!!!
Bøkene ble ikke ødelagt av mageinnholdet,
og det kun fordi, mamman min hadde vært så flink å ta bokbind på bøkene mine!!!! :) (er hun ikke flink eller???)
Jeg tror nok ikke datteren i huset helt skjønner viktigheten med å ha bokbind på bøkene… enda,
Men foreløpig er hun hysterisk redd for å få glemmekryss,
så da supermamma kom på hjemmeleksene sine, kl.00.30 i natt,
da var det bare å hive seg rundt og begynne med slavearbeidet,
for supermamma har forstått hvorfor man skal ha bokbind på bøkene!!!

Nå må supermamma komme i gang med husmor pliktene sine,
pliktene må være ferdig til i ettermiddag…
hvis ikke er jeg redd at ikke jeg får lov av gubben til å dra i Gildehallen og drikke øl…
kos dere i dag, det skal i hvertfall jeg!!!
Klem supermamma…
:)

Comments:
plutselig var ikke ideen min om å spise frokostryvitaen min mens jeg leser blogg så jævla god lenger....

Maia fikk ikke bokbind i går. Jeg hadde gått tom for tape. Og jeg kjører IKKE 1.2 mil til Svelvik for å kjøpe tape når jeg helt kostnadsfritt kan stjele en rull på jobben i dag! Ærlig talt.
 
hahahaha så fint at du virkelig oppdaget hvorfor man skal ha bokbind på bøkene Supermamma. Men pass nå på å ikke spy ppå bøkene Til datteren din når du kommer hjem i natt!!!
Kjempe morsomt å se at du har avsluttet ferien og er tilbake for å underholde oss andre igjen.
Øystein
 
Hallo søstern.

Herbegynner noe av sannheten om deg å komme fram. Men det er sant, det var veldig greit å ha mamma til å gjøre den slags, slev om jeg etterhvert gjorde det selv. Mina er heldig, regner med at Markus ikke er noe særlig blid på henne får at hun slipper lekser. Oddmund måtte sitte å jobbe med leksene sine i går ettermiddag, og han var ikke særlig blid for det. Men nå er skoleåret igang igjen, så da må man gjøre leksene.

Ellers så vil jeg bare si at du får kose deg i kveld, men ta det med ro, du skal jo feste "hele" helga også. Ses i Bergen på fredagskvelden.

Brodern
 
Ååå er det derfor jeg driver å sliter meg halvt i hjel for å legge bokbind på bøkene til barna mine.. Vet du hva Supermamma? Jeg synes faktisk ikke det der hørtes så betryggende ut for oss som har tenåringer i huset! De skal i allefall ikke få ha bøkene sine i nærheten av sengene sine mer!!! ;)
Klem Sissel
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?