tirsdag, juni 13, 2006

 

supermammas lykkelige barn...

Heisann sveisann…
Supermamma er bare en veldig kjapp tur innom i dag,
ungane begynte seint på skolen i dag fordi de skal ha den årlige aktivitets dagen sin i dag.
Det betyr å fly rundt i skogen i over 4 timer fra post til post å løse oppgaver.
Ungane gledet seg vilt og hemningsløst… :) (sarkastisk smil)
Mina har prøvd i flere dager å få mamman sin til å skrive melding,
om at hun ikke kan gjennomføre denne dagen, pga ben sykdommen sin.
Markus lurte på før han skulle dra om han kunne få komme hjem ”hvis” han ble sliten, da ikke mor gikk på den,
så forandret han det til hvis han fikk vondt i magen….og så ble det hvis knappen hans skulle dette ut… :)
Selvfølgelig skal han få komme hjem hvis knappen detter ut,
da regner jeg ikke bare med at han kommer hjem, men at jeg får en hysterisk lærer på døren samtidig…
Før barna skulle traske av sted glade og lykkelige,
kom nabo jenta Benedikte innom for å slå følge med dem…
Hun så sånn cirka like lykkelig ut som mine egne barn,
hun sank sammen i sofaen med et stønn, i det hun sier med et skrått glis.
”jeg har fått melding med meg at hvis jeg får vondt i benet mitt så skal jeg få gå hjem…”.
Jøss det var barn nummer 3 som hadde en vill lengsel etter å traske rundt i skogen i noen timer… :)
Før de overlykkelige barna forsvant ut av huset og bort til lysløypa,
kom det litt sånn små irritabelt fra datteren til supermamma,
”nå har jeg vært med på dette i 5 år og jeg har enda ikke vunnet…”
Supermamma tenker i sitt stille sinn at kanskje disse ivrige barna hadde hatt litt større sjanse, hvis de hadde vist litt mer entusiasme.
Hun prøver selvsagt å fortelle dem det…men får et skeivt blikk fra alle tre, hvorpå minste gullet til supermamma svarer mumlende for seg selv…
”det kan hu si som sitter på rompa hele dagen og koser seg hjemme…”
Supermamma latet som hun ikke hørte kommentaren,
gliste bredt til barna, ønsket dem lykke til og ba dem ha en kjempe koselig dag!!!!
Det er så utrolig deilig å ha sånne ivrige barn rundt seg,
og samtidig vite at nå har jeg mange timer foran meg med ro og fred,
nå skal supermamma trekke ut på verandaen med kaffen og røyken, sitte i solen og skravle med nabo kjerringa!!! :)

Ønsker dere alle en strålende dag.
Klem supermamma :)

Comments:
Fy fader så jævlige dere er. Skjønner ungene GODT jeg. Aktivitetsdag er til å SPY av. Jeg VET at NOEN (duster) syns at det å ta en liten joggetur fra Fjell, til Nybyen, rundt Marienlyst over Austad og til Fjell igjen er både vanlig og bra. DET ER IKKE DET. Det er SYKT! Sykt sykt sykt.

Jammen bra du tok til vettet og satte deg før det smittet over på ungene.
 
Hallo søstern.

Nå får du gi deg, ikke vær slem med ungene. Men jeg må jo innrømme at jeg ikke synes synd på de. Jeg vil nå si at du har gjort en dårlig jobb med å oppdra de til å like å bevege seg ute i naturen, eller bare det å bevege seg generelt. Men her er det vel kommet en del distrasjonselementer som vi ikke hadde den gang, les Game Cube, Playstation, Nintende DS, osv. Vi hadde tv med 1 kanal, radio med 2 kanaler, etterhvert 3 + av og til en lokalradio. Vi hadde ikke datamaskin, tv-spill, osv.

Men vi trivdes ute. Nå får du begynne å ta med deg ungene på tur, du er jo mobil. Lad opp den elektriske og kjør i vei. Men ungene må gå, de må jo venne seg til å være ute å bevege seg, og jeg snakker ikke om trampoline, men gå tur.

Ha en fin dag,

Brodern
 
Stakkars små,dette er på grensen til barnemishandling,da jeg var liten var jeg syk hver gang et var aktivitetsdag! Og det synes jeg alle barn har rett til å være.. ;)
Marie
 
Hallo du!
Ja, idag må du iallefall bare sitte og nyte livet og solen.
Gratulerer så mye med bryllupsdagen til deg og Jørn.

Else
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?