tirsdag, juni 20, 2006

 

supermamma er sterkt bekymret for datteren...

Heisann, da var vi 1 dag nærmere skoleslutt!!!! :)
I dag vil supermamma gjerne ta opp en ting som forundrer henne veldig…
supermamma husker meget godt enkelte ting fra barndommen/ungdomstiden.
En ting som var totalt ukult da jeg var yngre var tannregulering,
det fantes knapt noe verre enn når tannlegen inngikk et komplott sammen med mor og far, mot barnet/barna sine,
og forlangte at det/de måtte begynne med denne lite kule skinnegangen, i munnen.
Det florerte av skrekkhistorier om hva som kunne skje…
en av de verst tenkelige senarier…
var jo selvsagt å henge seg fast i kjeften på en annen, med denne innrettningen!!!!
Det var da for himmelens navn ingen som ville ha dette i kjeften sin????
Nå hadde vi jo de som så absolutt trengte det, husker godt at den ene broren min virkelig trengte det!!!
Der var det snakk om at tenna var plassert med ett terningkast,
i tillegg så var han underbitt, skråbitt og alt annet som tannlegen kunne finne ord for… :)
Så selvfølgelig så hadde vi de som ikke kunne komme seg unna, uten kjetting i kjeften…
Men… nå kommer det som gjør supermamma en smule små nervøs for dagens barn og unge…
De syns faktisk at det er kult med regulering, de vil ha det???
Supermamma skjønner overhode ingenting… jeg vet ikke om jeg skjønner barnehagen engang!!!
Nå har det seg sånn at tannregulering liksom har blitt ”enda” kulere…for nå får du skinnegangen i valgfrie farger!!!
Hallo… hvem i alle dager vil gå rundt med togspor på tennene sine i grønn, rød, rosa, blå mm…..
Jo det vil dagens barn og unge…
Supermammas egen datter på 11 år har nå pga arvelige skavanker (bestefar & onkel),
godt hos reguleringstannlegen i 2 år,
de har allerede ordnet så hun ikke lenger er underbitt,
men nå går hun bare og gleder seg til at hun skal få plassert en ny togrute fra NSB i kjeften, er det mulig???
At hun ikke ville være underbitt,
den skjønner jeg, alle farene tatt i betraktning… den største er vel å drukne i regnvær!!! ;)
Men… resten, skjønner ingenting jeg!!!!
Nå er dessverre ikke dette det største problemet jeg har med Mina…

det absolutt verst tenkelige har skjedd!!!
Mina har allerede bestemt seg for yrkesvalg….
Supermamma er virkelig bekymret for henne…
Hva er det som feiler datteren vår???
Har vi oppdratt en sadist???
Mina har nå i flere år vært fast bestemt på at hun skal bli tannlege….
Hun elsker å gå til tannlegen, og syns at det lukter deilig der!!!!
Stakkars, stakkars syke syke barn!!!
Nå kan jo selvfølgelig dette være et opprør mot mamman sin…
det er i allefall en sikker måte å sørge for at mamma aldri kommer på besøk, i arbeidstiden!!!!
Kanskje hun rett og slett er smart???

Ha en strålende dag uansett vær…
Klem supermamma :)

Comments:
Æ kom plutselig til å tenke på noe! Det e liksom en ting at man nu kan få forskjellige farger på reguleringa, MEN ka gjør da ei jenta som helst ser at alt av farger matcher? :)))))
Mina elsker rødt, men æ ser ikke for mæ at ho bruker gule eller grønne klær til den fargen! :)))
Kanskje kan vi om noen år si: "husker du Mina da du bare gikk i røde klær? Det var den gangen du hadde tannregulering!"
Ja ja, koffor ikke? Rød e jo en fin farge! :)))
 
Herregud tannregulering kan jo ikke ha kommet på moten,jeg husker at jeg gråt i strie strømmer da mamma sa at jeg måtte ha det,og alle de flotte kallenavnene som jeg fikk i de årene som jeg brukte det! Ungen din må ha problemer supermamma! :)
Sissel
 
Du kødder???? Tannlege???? Og jeg som syns at Mina var så fantastisk. Dette var en stor, feit strek i regningen. Men det er ikke for sent da. Hun MÅ kunne klare å finne på noe annet vel??? Tannlege. Skal drømmejenta bli marerittdama? Skrekk og gru.Nå må du stå på Anja. Se å få snudd dette før det er for sent!!!
 
Hei Søs
Jaja hun blir som deg du har jo gjort mase jævligt å som Mor som Datter hun begynner som Sadist godt det er mulig å bruke gass for å ikke være tilstede når man er hos tannlegen , men ser ikke noe problemmer med dette enda da jeg er Onkel å hun har mange år frem til hun kanskje blir tannlege tror vi bør ta et famillje råd om dette
Hilsen din Bror på åssia
 
huff og huff galskapen er arvelig!!! hehehe
Øystein
 
Hallo søstern.

Dette går over alle støvleskaft. Nå må du se å få tatt en prat med Mina, dette går ikke an. Tannlege, den er for drøy. Fy og fy.

Men for å se det positive i det å ha en sadist i familien, det kan jo bli billigere å gå til tannlegen. Men samtidig......., man får vel igjen for alt det "snille" man har gjort mot henne i tidens løp. Nei får beholde den jeg har i dag. Han er sadist, bedøvelse -hva er det. Det tar jo ikke så lang tid. Gjør det uten.

Han en fin dag.

Hilsen brodern
 
Tannlege er det VERSTE som fins!!!
Jeg må bare innrømme at jeg er skrekkslagen hver gang jeg kommer inn på kontoret,og enda verre blir det når jeg får regninga plasert foran meg! Fy â meg Supermamma se å få skikk på dette barnet.
K.H.
 
Supermamma er dypt rystet selv over yrkesvalget til datteren i huset, det må være noen gener fra pappan hennes som har slått ut i full blomst!!!! :)
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?