onsdag, juni 07, 2006

 

skal supermamma begynne i bil bransjen???

Heisann, da var supermamma på plassen sin igjen… :)
Ungane er sendt på skolen,
kaffen og røyken er klar, da er det bare å la blondheten flomme… ;)
Supermamma var jo veldig usikker på om denne dagen skulle komme,
hun trodde selvfølgelig på profetiene,
men siden verdens undergang ikke kom i går,
da er det vel heller sånn at 06.06.06 er svigermødrenes dag…
eller nabokjerringa sin dag… :)
Men verden gikk ikke under i går (selv om gubben sikkert håpte på det en stund…),
av en eller annen merkelig grunn, så ble faktisk gubben skikkelig flau over sin kjære kone i går… :) (glis)
Nå har det seg sånn at supermamma er en meget ”klok” dame (man er da dame for faen!!!),
hun kan litt om det meste (med trykk på litt)!!!
I går fikk supermamma testet sine evner når det gjelder bil…. :)
Vi har nemlig en sånn bil…
i det siste så har denne bilens ratt og girspak ristet når gubben har bremset opp (ikke det at jeg tror han gjør det så veldig ofte).
Supermamma og 3 venninner skal låne denne bilen til helgen, på fredag skal de reise på kortur til Arendal,
og da sier det seg selv at denne bilen burde være i bra nok stand, til at den bringer oss tur retur!!!
Supermamma har nå prøvd i en uke å få gubben til å ta kontakt med sånne mennesker som jobber med å få biler friske,
men han er så utrolig treig, så da kan han takke seg selv!!!!
For i går så ringte nemlig supermamma selv til disse menneskene!!! :) (stolt glis)
Pga. at det tydeligvis var flere mennesker med syke biler,
så måtte en hyggelig mann ringe supermamma opp igjen,
men denne mannen hadde de mest utrolige spørsmål som han ville ha svar på,
men supermamma skulle jo bare ha svar på hva som feilte bilen!!!!
Det første den snille mannen spurte om var:
”Hvordan bil har dere?”
Hallo hvor dum går det ann å bli….jeg ringer da ikke Opel hvis ikke jeg har en Opel….
Men mannen fortsatte å mase om hvordan bil vi hadde, så da svarte jeg at vi hadde en rød bil… :)
Den snille mannen begynte å le…
og lurte på om jeg viste noe annet enn at vi hadde en rød Opel, men det viste jeg ikke!!!
Han begynte å ramse opp noen navn som virket totalt ukjente (jeg tror han ristet litt på hodet),
men da kom jeg på at vi hadde sånn rød bil med stort rom bak…
og etter en stund så husket jeg at det het stasjonsvogn… :)
Da lo den snille mannen enda mer…
Etter en stund så fikk jeg forklart han problemet, at rattet og girspaken rister ved bremsing…
Der avbrøyt mannen meg igjen….
”Hvor mye vibrerer det?”
Hallo…hvor mye det vibrerer??? I forhold til hva???
En vibrator spurte jeg….
Mannen prøvde ikke lenger å skjule at han gap skrattet.
Men så kom denne mannen på en veldig lur ting (gubben syns ikke det var lurt),
han spurte hvem bilen sto på,
og siden jeg kan navnet på mannen min så oppgav jeg selvfølgelig det,
og vips så hadde han alle opplysninger om den røde Opelen til gubben!!!
Den snille mannen konkluderte med at det sikkert ikke var noe farlig å dra på jentetur med den bilen,
og at gubben kunne komme innom med bilen i neste uke engang,
men….gubben har vist ikke lyst å bruke Opel til å reparere den røde bilen mer…

han er flau over kona si!!!! :)

Og til alle mannfolk…hva lærte dere av dette???
Når damene ber dere om å gjøre noe, så gjør det med en gang, eller så ordner hun opp selv!!!
Ha en strålende dag!!!
Klem supermamma :)

Comments:
hehehehe der fikk han igjen for ikke å ordne opp med bilen sin selv! :)
Tror faktisk vi to har like mye peiling på bil Supermamma. hihihi
Utrolig bra,men er du sikker på at ikke det har noe med kardongen å gjøre? (vet ikke hva det er ,men tror det er noe som finnes i en bil)
Sissel
 
Hallo søstern.

Det er godt at det ikke bare er meg i familien som ikke har peiling på bil. Jeg kan fylle bensin, peile olja, og etter fylle, jeg kan fylle på spylerveske og skifte vindusviskere, emn der går gransa. Men Sissel, det herter kardang ikke kardong, dong er kondom det.

Men jeg tror nok at Jørn kommer til å få noen andre til å levere og hente bilen for seg!! Men jeg tror at de fikk seg en god latter på Opel.

Og jeg ttror at Jørn selv kommer til å ordne med dette selv i fremtiden, det hadde jeg gjort selv i hvertfall.

Ha en fin dag.

Brodern
 
Ronny på Cash & Drive (der vi reparerer den mørkegrå og den lysegrå bilen vår) lærer meg stadig ett og annet. Så nå er det faktisk jeg som har ansvar for å få reparert bilene våre. Jeg husker å ringe, jeg leverer fra meg vognkort og nøkkel. Jeg vet at nye vognkort ikke sendes til biler registrert før 92 (eller var det 94??) Jeg kan fylle bensin, olje, luft, kjølevæske og spylevæske.

Jøss, når jeg sitter sånn og ramser opp så kan jeg jo UTROLIG mye bil! Kanskje jeg skal søke jobb hos Ronny. Han er ganske fin i bar overkropp serdu.
 
hehehe er det dette som går under betegnelsen Blond - Blondere - Blondest?
Tror gubben skal ordne opp med bilen i fremtiden,det vil nok være det tryggeste!!
Øystein
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?