fredag, juni 23, 2006

 

for ett år siden...

Jippi….endelig fredag og siste skoledag!!! :)
Supermamma har skremt ungane ut av huset, :) (veldig fornøyd glis),
og har nå inntatt datarommet med kaffen og røyken sin.
I dag er egentlig supermamma i et underlig humør…
faenskapen har ikke forlatt kroppen, men samtidig så er tankene mine på hva vi gjorde for ett år siden i dag.
For ett år siden så lurte vi pappa trill rundt… :)
Han fylte 60 år lørdag 25.6, denne dagen hadde han bestemt seg for at han ville feire på campingen…
campingen var et av pappas yndlingssteder,
det var et fristed for han, han elsket å være der, og der var han omringet av verdens beste venner!!!
Siden pappa var en meget sta mann…så skulle da ikke vi ta fra han feiringen på campingen,
men han hadde jo ikke sagt noe om hva han ville gjøre på fredag… :)
Vi leide lokale og fikk samla sammen familie, barndomsvenner og andre gode venner av han.
Pappa hadde ikke peiling på hva vi holdt på med, og folk jugde over en lav sko for å lure han, og lurt ble han!!!
Eldste broder`n skulle invitere oss ut på middag (trodde pappa),
og det var en ganske grinete pappa jeg hadde på tråden sånn ca 10-15 ganger i løpet av de siste timene, før vi skulle møtes,
pappa var kanskje ikke den mest tålmodige fyren i familien…
og siden den eldste av avkommene hans ikke er kjent for å kunne klokka, så var han ikke blid når han i tillegg ble hentet for sent!!!!
Men den dagen skjedde et lite under….min pappa, bergenseren, var totalt målløs ”nesten” hele kvelden!!!
Den første han så var sønnen som har emigrert til barteland,
men herregud han hadde han jo pratet med bare for noen timer siden, og han kunne jo ikke komme???
Øynene til pappa ble bare større og større etter hvert som han så rundt seg, og så alle som var der,
tårene sto i øynene hans, og det var ikke mange ord han kom med.
Det ble en utrolig flott kveld, men god mat, masse drikke, taler, sang, dans og mye skravling!!! :)
Det var en herlig gjeng som var samlet, og vi kunne jo ikke gi oss med feiringen…
for pappa hadde jo sagt at han ville feire dagen sin på campingen, og selvfølgelig så spytter ikke vi i glasset hvis vi har grunn til å feire!!!
Lørdags morgen så inntok en litt sliten gjeng campingen,
gjestene ble innlosjert i vogner og hytter, her skulle det festes!!!
For å si det sånn så kunne man vel ta svømmeknappen i de fleste øynene der oppe,
alle vet jo at når alkoholomløpet blir for fult, så siver væsken ut i øynene!!! :)
Men en ting er sikkert, denne bursdagen vil bli husket, og i dag 1. år senere så kan vi ta frem minnene,
de gode minnene, det er så utrolig godt å vite at vi fikk gitt han denne helgen før han døde.
I dag skal vi reise opp på campingen, det blir rart og trist at han ikke skal være med.
Men i morgen kveld skal vi samles i vika og skåle for deg pappa, da skulle vi ha firet din 61 års dag!!!

Ha en kjempe fin helg!!!!
Klem supermamma :)

Comments:
ååå det var både en trist og morsom blogg du kom med i dag,nydelige bilder ;).
Ønsker deg og din familie en kjempe fin helg,kos dere med de gode minnene.
Klem Sissel
 
Hei hei.
Jada, jeg husker de to dagene som om det skulle ha vært nå.Vi skal nok klare å få dere (og oss) gjennom denne helgen på en god måte. Din far var en meget spesiell person der ALLE som visste hvem han var hadde et godt forhold til. Fred over ham! Vi sees i kveld til St.Hans feiring, og til en god mimrestund i morgen.

Hilsen Linneaveien
 
Hei Supermamma
Igjen så skriver du utrolig godt,du klarer virkelig å blande humor,alvor og sorg på en kjempe fin måte,det treffer virkelig rett i hjertet. Denne festen må dere ta med dere som et kjempe godt minne.
Kos dere masse i helgen hele gjengen og ta en skikkelig skål for pappan din,det tror jeg han hadde satt pris på!
Klem Vegard
 
Så gode minner du kommer med kjære. Jeg er så stressa at jeg ikke klarer å fokusere akkurat nå, men skal tenke på bloggen/bursdagsfeiringen på veien hjem fra jobb. Så farer det av sted til campingliv i helgen. PS! Her har faktisk supermamma lagt ut bilde av seg selv!!!!! :)
 
Supermamma du er utrolig.du klarer å få meg både til å le og gråte,dagens var som Sissel kommenterte både morsom og til ettertanke. Du er veldig flink til å utrykke deg! Jeg tror jeg vet hvilket bilde som er av deg... :) men hva har du på hodet for noe???
Ha en koselig helg!
Klem Marie
 
Er du på bildet her da? Ser hverken tunge eller pupper noe sted jeg :-)

Håper dere får en skikkelig fin tur opp. Rart det er gått nesten et halvt år. Så sakte og så fort på en gang.

Kan hende jeg setter meg i fjæra og tar en røyk for han Finn lørdagskvelden jeg og. Jeg regner med at Pappajenta kommer til å ta mange....

helsike *klumpihæsjen*
 
Tusen takk alle sammen. Vi skal kose oss hele helgen, skal ta mer enn en skål for verdens beste pappa!!!! :)
Kjære verdens beste venninne.... BLÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!! Men takk for at du vil ta en røyk for pappa!! Veldig glad i deg!!!
 
Marie... :)
På hodet mitt så er det en strømpebukse....hva ellers har man på hodet???? ;)
 
Heiiiii bilde av Supermamma jo.. :) og så søt og blid da!!! hehehehe tror kanskje ikke Supermamma har spyttet i glasset den dagen dette bildet ble tatt!!
Følger meg inn i rekkene på dem som skryter av skrivingen din,du formulerer deg utrolig bra,det er nesten litt flaut å innrømme at du faktisk får frem tårene i mine øyne også!
Ha en strålende helg,jeg skal ta en skål for pappan din,deg og familien din i morgen kveld jeg også!!
Stor klem fra Øystein
 
Hei:)
Nå har jeg endelig kommet hjem og fått lest bloggen.
Kjempegodt skrevet (som vanlig), begynte å mimre litt selv. Det var en fantastisk helg!
Syns du kunne tatt med ett av de mer intime bildene av oss, men det hadde kanskje blitt for mye for gubben?
Kos dere kjempemasse på campingen og skål for onkel Finn:)
Klem.
 
Hallo søstern.

Beklager at mitt svar kommer seint. Men når kroppen ikke fungerer helt, og når kontoret er opptatt om kvelden av svigerfar så kom det desverre ikke før nå. Men jeg må innrømme at det kom noen tårer når jeg leste bloggen. Det fløy mange tanker i gjennom hodet. Jeg skulle jo ikke være der. Jeg prata med han noen timer før festen, spurte han hvor de skulle å spise osv. Og sa at vi fikk ta det igjen når vi kom på ferietur noen uker seinere. Skal si han ble lang i maska.

Ha en fin helg.

Brodern
 
Vemodig og lese. Kjempebra at han hadde en fin kveld. Håper dere får det fint nå i helgen. Har ikke pratet med deg på lenge. Men tar meg snart en tur. Kjempeglad i deg. Din "gamle" venninne.

M
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?