onsdag, mai 03, 2006

 

supermamma stresser ned...

God morgen, supermamma is back… :)
Etter noen uker med stress så prøver supermamma nå å stresse ned….
Det er ikke alltid like enkelt å finne tilbake til jorden,
men nå har supermamma sendt ungane på skolen og inntatt datarommet med kaffekanne og røyken sin,
nå er det bare å sette seg godt til rette, la røyken og kaffen renne inn og vettet ut… :)
Fredagen ble kanskje litt heftig, stressnivået til supermamma nådde til et uutforsket plan,
det var ganske utrolig at hun rakk alt hun skulle gjøre, men med litt hjelp gikk alt bra.
Mina fikk feiret bursdagen sin, og da hun hadde blåst ut sine 11 lys på kaka,
da stakk mamman hennes av,
svigermor var så fornøyd med meg at jeg er ganske sikker på at jeg da fikk en stjerne på himmelen, (en bekk svart en)!!!
Stresset ville ingen ende ta den dagen,
etter å ha fått servert noen øl, kjente supermamma at angsten kom,
hun hadde klart å glemme å nevne den ene skytteren i talen sin, her måtte det skje noe kjapt!!!
Supermamma svingte hjula og hjernen rundt… hvordan i svarte helv… skulle hun få inn Steinar i talen, alle måtte jo nevnes…
Da bare rant det inn i supermammas hjerne og ut i kulepenna….
”Vi har jo også han Steinar som bidrar til aqavit,
det får det jo rent til å kile i ens skritt..”
Vips så var Steinar også med i talen, og supermamma kunne igjen senke skuldrene og helle innpå mer øl… :)
Kvelden ble kjempe vellykket med masse øl og aqavite,
med jublende Krut & Porcelain røster, skytterne hyllest høster.
Ut på natten så fant gubben ut at det var på tide å få supermamma hjem,
ikke akkurat hjem, men hjem til mamman hennes…
tidlig lørdags morgen bar det i vei over fjellet,
Supermamma inntok sitt hjemland…Bergen!!! :) (lykkelig smil)
Vi var bare i det vakre vestland i ett døgn,
men det var nok til å kjenne at hjertet svulme, for det vakreste sted på jord…
Søndag bar det hjem igjen,
vi reiste fra nydelig solskinn, en Brann seier over ett møkka lag fra en forstad til Drammen :),
til full storm på Hardangervidda, kolonnekjøring, og øs pøs regnvær på østlandet.
Supermamma var så redd under kolonnekjøringa over vidda,
at ikke hun dreit på seg, må være verdens åttende under… ;)
Men heldigvis for de to andre i bilen så beholdt supermamma kroppsvæskene sine innom ”hus”,
kl. 4 på natta stupte supermamma og gubben til sengs, og våknet ikke før langt ut på dagen på mandag.
For å si det sånn så ble det vel ikke bedrevet de store aktivitetene på mandag, vi hadde vel mer enn nok med å løfte kaffekopp og røyk den dagen… :)
I går var supermamma tilbake på ett av yndlingsstedene sine i Drammen,
denne gangen med datteren i huset som bare skulle inn til en MR undersøkelse,
dette tok såpass med tid, og da supermamma kom hjem,
hadde hun mer enn nok å gjøre… hun kjempet en hard kamp mot lysten til å gjøre husarbeid (supermamma vant :)
Men i dag er det en ny dag, med nye kamper, hvem som vinner i dag vet vi ikke enda… ;)

Ønsker dere alle en kjempe fin dag.
Klem supermamma :)

Comments:
Hei Supermamma
Der var du endelig tilbake,jeg var redd stresset hadde gitt deg hjerteinfark! En liten forstad til Drammen? mener du Oslo og Vålrenga? Hadde mannen min lest dette så hadde han godt ned i en enda dypere depresjon enn det han allerede er i! :) Fotball er alvorlige greier har jeg skjønt!
Det så ikke mye trygt ut å kjøre over Hardangervidda,skjønner godt at du var redd.
Du får kjempe videre i dag supermamma,kanskje du klarer å vinne i dag også. hehehe :)
Sissel
 
KREMT KREMT
Hva er dette for noe Supermamma??
Jeg håper virkelig ikke at det er Enga du sikter til nå??? En ting er det at Brann vant,men kampen kunne ha snudd fort,flaks kaller nå jeg det!!
Du får nok holde deg til husmor arbeidet ditt Supermamma,ikke bland fotball inn her.. :) hahaha
Øystein
 
hihihi kjemper du hardt for å slippe å gjøre husarbeid Supermamma? Jeg skjønner deg godt jeg,husarbeid er kjempe kjedlig!
Den diktingen din er virkelig rå,kan tenke meg at det ble godt motatt. hihihi
Marie
 
Du er en stor poet Supermamma,og store poeter har aldri problemer med å få ting ned på papiret (tror jeg) hehehehe
Jeg er litt skuffa over deg nå!!
Beskrivelsen av byen og laget er vel litt slemt!! Vi kommer sterkere tilbake!
Skjønner godt at du var redd over Hardangervidda,ingen tar den veien på denne tiden av året!!
Vegard
 
Hei Supermamma.
Godt å se at du var tilbake igjen,savnet bloggen din i går!
Jeg har selv vært med på kolonnekjøring og det er skikkelig ekkelt,skjønner veldig godt at du var redd!
ang diktet..hihihi var resten av diktet i samme stil?
Tora
 
Hei alle sammen.
Jeg har absolutt ikke dæva...og kjære Vegard og Øystein stikk fingra i jorda og kjenn på virkeligheten... Vålrenga stinker hahahahahahahahahahahahahahahaha :)
 
Tora
Resten av diktet var ikke helt likt, men det var vel en rød trå gjennom hele greiene... :)
Og den kjøreturen frister overhode ikke til gjentagelse!!!!
 
Vi slipper forhåpentligvis kolonnekjøring når vi skal fra Drammen til Arendal i juni- hvis ikke, kan det kalles en sen vår....

Jeg gleder meg nå noe jævlig til å kjøre over til Bergen i helgen!
 
godt å ha deg tilbake,, savna deg i går (dagen blir ikke den samme uten anja og vg)hihihihi Var redd dere var tatt av stormen :o(
ha en fin kveld hilsen ac&r:o)
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?