onsdag, november 16, 2005

 

førjuls stress.....

Hei på deg, og vips så var det lille lørdag…. :)
Det er helt utrolig,
man våkner opp en mandag, og så bare helt plutselig så er det onsdag,
og vips så er helga her igjen……
er det noen som har satt tiden i høy gir, og trøkka gassen i bånd???
Man må jo bare begynne å lure, her kjemper jeg meg opp i dag,
kroppen skriker, etter å få krype tilbake under dyna.
Men med den sterke viljen som kun en supermamma kan være i besittelse av,
er jeg jo selvsagt sterk nok, til å nekte kroppen min den glede. :)
Jeg får unna alle husmor ”pliktene” i dag også,
vekker mine 2 nydelige englebarn, ;)
og så kommer det værste utsagnet…..
nå er det snart jul, mamma!!!!!!!!!!
HVA????
For det er jeg klar til å høre i 7 tiden på morgenen,
med tanke på at jeg har en hel haug med julegaver å kjøpe inn….
Og jeg ligger nå laaaaangt etter julehandel skjemaet….
Supermammas stressnivå stiger og stiger…
riktig nok, så er stress nivået rimelig høyt her på morgenkvisten fra før.
Men med tanke på alle gavene som jeg ikke har verken tenkt eller begynt på,
så slo pulsen min i dag inn på Richters skala,
til alle som merket rystningene,
det var kun blod pumpa til supermamma, som tok litt av!!!! ;)
Men i totalt sjokk tilstand, klarte supermamma, å få trøkt ungane her ut av huset,
hun triller for første gang på lenge,
med vidåpne øyne inn på datarommet,
tenner ca 3 røyk og helle nedpå en kanne med kaffe,
før pusten og hjerte pumpa, igjen begynner å oppføre seg normalt igjen!!! :)
Hvorfor har ikke mannfolk det på denne måten???
Er det ingen av det andre (svake) kjønn, som har ansvaret for å handle inn og ordne i stand til jul,
er det noen steder det står skrevet, at alt som har med jul og gjøre,
skal falle på kvinnen (det sterke kjønn) i familien??? ;)
Men jeg er jo klok nok til å skjønne, at hvis jeg overlater julehandlingen til Jørn,
så kommer han med vilje (for å slippe unna dette i alle år fremover),
kjøpe inn bare dritt gaver til absolutt, alle!!!! ;)
Dette er den samme teknikken som menn bruker, for å slippe unna å vaske klær,
de leker totalt evneveike og fargeblinde, :)
og det man tar ut av vaskemaskinen, kan like gjerne bæres rett ut i søpla!!!
Så her er det bare å brette opp ermene å gå i gang med julegave lister,
for noen må jo ordne opp i familien,
og som vanlig, er det damenes jobb???

Klem fra en litt stresset supermamma…..:)

Comments: Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?