mandag, november 21, 2005

 

forskjellig syn på ting ut fra kjønn, alder....

Gjeeeeesp, og så var det mandag igjen…. :O
Mandagene kommer vist alltid like brått på supermamma.
Jeg klarer aldri å stille inn denna kroppen, på at mandager virkelig kommer,
at det ikke bare er en dårlig spøk ute og går….
Og hver mandag blir jeg like overrasket,
jeg får jo nesten ikke opp øya, før ungane kommer hjem fra skolen,
og da snakker vi om mellom 1. og 2 på dagen.
Den eneste grunnen til at øya går opp da,
må jo være sjokket av lydbølgen som kommer før, en hel haug med unger detter inn døra her!!!!
Nei jeg er for å avskaffe mandagene, eller hvert fall starte di litt lengre ut på dagen!!! ;)
Men over til en helt annen ting…………
Supermamma, har tenkt litt!!!!!! (ikke så mye, men litt!!!) :)
Supermamma har tenkt på, hvordan de forskjellige kjønn ser på en dame i rullestol,
og da også ut fra alder på kjønnet,
og jeg har kommet frem til en markant forskjell, her!!!!
Små gutter fra 7 års alderen og ned ser en rullestol og tenker, kul bil….. ;)
små jenter på samme alder tenker AU den damen må ha veldig vondt!!!!
Fra 8-14 år tenker gutta, hei kan du trikse med den rullestolen,
klarer du å kjøre herfra til dit på bakhjula,
og er det mulighet for å prøve ut, kjerra!!!!
Mens jentene tenker, er det noe jeg kan hjelpe deg med, stakkars……. :)
Så får vi en periode fra 14-18, hvor begge kjønn tenker ganske likt……
å herregud voksne er bare så teite,
og da hjelper det ikke å sitte i rullestol,
man får nok ikke mer sympati, av den grunn!!!!! ;)
Deretter får vi en alder frem til noen og 20,
det kommer helt an på personligheten,
hvor alt bare er drit spennende og må prøves…
og da er det et fett om du bruker armer eller ben som fremkomstmiddel,
bare du er i stand til, en ting!!!! ;)
Så kommer tiden etter, hvor alt begynner og bli ganske desperat,
og den kan vare, leeeeenge for enkelte!!!!!!! :)
Men her skifter igjen kjønnene retning, på hvordan de ser på ei i rullestol….
Enkelt av damene (dette må leses med ”dum og deilig stemme”),
syns det er bare så ultra koselig, at sånne som meg kommer meg litt ut blant sånne som dem,
og det er så koselig at sånne som meg, kan gjøre litt sånn som dem!!!!!!
Og så har du den moderlige typen, som da gjerne vil beskytte meg fra alt vondt i verden,
og så er det di som klarer å oppføre seg HELT normalt!!!!
Men så blir det interessant,
enkelte gutter/”menn” ser faktisk IKKE rullestolen,
det sier bare spjoing, og det eneste de sier er…….”sjekk ut de brøa â”…..
tror ikke de merker at det er en rullestol tilstede engang,
ikke for det, jeg mangler vel ansikt også en stund da tror jeg!!!! :)
Men her har du jo også de omtenksomme, (som da kan tilby meg, og smake på varene deres ;) ),
Og den faderlige beskyttende typen, som bare er snill og god. :)
Etter dette kommer jo den eldre garde, gamle menn smiler alltid pent til meg!!!!!
Men gamle damer, de er litt annerledes,
de vil veldig gjerne stikke til meg litt penger, og kan fort bli fornærmet når jeg avviser dem!!!!
Konklusjonen min etter dette tanke spinnet, om kjønn alder og ulikt syn på ei i rullestol er…..
Jenter og gutter i alle aldere er veldig forskjellig,
og har helt forskjellig syn på det med omtenksomhet,
der jentene har omtenksomhet for ”syken” min,
har guttene mer omtanke og personlig glede av utstyret mitt,
at det blir brukt på best mulig og mest mulig interessante måte, og holdt i god stand, sånn at det er til nytte for seg!!!!! :)
Forskjellen gjør jo at jeg blir ivaretatt på best mulig måte, så jeg har vel ikke noe å klage på!!! ;)

Mandags klem fra en ”tenkende” supermamma…. :)

Comments:
Interessant observering!!! Lurte bare på hvor jeg faller inn i alle disse kategoriene??? Jeg kan jo lett plukke meg ut ifra alder her, men noen ganger så er man yngre og eldre enn det man egentlig er, og i tillegg både være mer maskulin og mindre maskulin (heter vel da feminin). Derfor ser jeg meg selv fallende innenfor hver kategori du egentlig legger ut, noe som igjen faller ned på at du har faktisk den PERFEKTE MANN ;)
 
Korn: du er en skikkelig all-rounder. Du ser puppa, ansiktet, stolen OG du bryr deg som hvordan hun har det. Perfekt? tja- det får Supermammaen avgjøre. ;o) he he he
 
Fant faktisk ut at jeg var "Supermann"en !?!?!?! så det så :-D
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?