mandag, oktober 17, 2005

 

Tanker fra en sliten "supermamma"

God morgen…..hva er det???
Denne morgenen kan kategoriseres som ganske god, jeg rakk alle ”pliktene” mine i dag uten å komme over i kategorien super stressa…
Jeg rakk i dag å få alle ”mine” 4 barn (som jeg har i en uke fremover) ferdig påkledd,
med frokost i magen, matpakke i sekken og rimelige fornøyde ut døra!!!!
Akkurat når døra slår igjen bak dem, får jeg en utrolig lyst til å kunne reise meg opp,
og ta noen skikkelige akrobat øvelser bortover ganggulvet,
helt til jeg kommer på…..faen jeg har jo en 3 åring som jeg skal få ferdig og kjørt i parken,
men når det er gjort da kan jeg igjen få lyst til leke akrobat,
eller rett å slett slokne av utmattelse, eller en yr glede over at jeg ALDRI har blitt smelt på ”tjukka” fire ganger, og at det skal jeg heldigvis ALDRI oppleve heller!!!
Jeg er så utrolig ferdig med 3 åringer, da spesielt trassige treåringer!!!
Men jeg som har blitt så glad i navnet som barna mine har gitt meg, SUPER MAMMA!!!
kan jeg kategoriseres som super mamma lenger???
Eller får jeg nå sparken, jeg har tross alt bare hatt to ekstra barn i 3 dager, har da bare 4 igjen (JIPPI), og er allerede litt små sliten, og har ikke fult så lang lunte når det gjelder trassing og grining!!!!
Hummmmm kan mine glans dager være over, er jeg nå en fallen super mamma??????
Hva gjør andre super helter når de mister jobben tro……..får jeg kanskje en gyllen fallskjerm når de gir meg sparken?? Nei nå må jeg ut å leke super mamma, i den motoriserte rullestolen min,
hvis jeg kniper øynene hardt igjen å tenker jeg kan fly, jeg kan fly.. Så kan det tenkes at jeg faktisk kan det, eller så er det jo en mulighet for at den flygende følelsen faktisk kommer av at jeg kjører utfor veien, og får meg en luftetur nedover jordet!! Nei nå sporer hjernen min igjen av,
den prøver så godt den kan å innbille meg at jeg ikke har en liten trassig treåring her,
noe jeg nok dessverre skjønner at jeg har, hvis ikke trenger jeg nok en innleggelse på psykiatrisk avd.…for da hører jeg fryktelig mye lyd i hodet mitt!!!! Ønsker alle en super uke ;)
Klem fra Anja :)

Comments: Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?