tirsdag, oktober 25, 2005

 

er rullestolbrukere late???

Etter en ”dyp” samtale med minstemann i går, så må jeg stille meg det spørsmålet..
Jeg prøvde meg på en forklaring om hvorfor lekser er viktige å gjøre når man kommer hjem fra skolen,
og at det er veldig sunt å ikke sitte på ræva hele dagen å spille,
men ganske lurt å komme seg litt ut å leke, og være i bevegelse.
Jeg burde jo ha skjønt at å legge meg ut i en diskusjon med han, ikke er særlig lurt!!!!
Etter en kort tenke pause svarer han meg da;
Du har jo ikke rett til å si sånn til meg du, du sitter jo bare på rompa di hele dagen!!!!
Og det må jeg jo si meg enig med han i, har jeg blitt fryktelig lat???
Er vi rullstolbrukere eller rullestolmissbrukere, som min gode venninne Rita ynder å kalle det,
er vi bare gjennom syra late, eller er vi brukanes til noe???

Huuuuuummmmm må bare tenke litt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! J

Når jeg sitter her og tenker så er jeg jo brukanes til litt av hvert faktisk!! ;)
Jeg er veldig flink til å få med meg mange øl og drinker mellom bena på en trilletur!!!!
Og venninnene mine ”elsker” jo å ha meg med på tur……nettopp fordi jeg sitter i rullestol!!!
Er dere klar over hvor utrolig gavemilde ”gående” kan være med oss handikappede,
(det er jo selvfølgelig hovedgrunnen til at jeg blir bedt med på tur,
fordi vi sjelden må betale for alkohol når jeg er med,
det er fordi det er så synd på sånne som meg,
og da utnytter vi jo det med glede, og spesielt gledelig syns venninnene mine det er når det betyr gratis alkohol på dem også!!!!
Så på det punktet er jeg jo nyttig for dem!!
Men jeg tror det er mange som setter pris på at noen sitter i rullestol.
De får da utløp for et bredt spekter av følelser og de får selvsagt stagget nyskjerrigheten sin om emnet handikappede.
Og det er jo bare utrolig hva folk lurer på, og da ser jeg det som min plikt å informere dem,
Jeg skulle kanskje vurdert å åpne en sånn spørre telefon…
eks .
Mange lurer jo da på hvordan jeg får tisset og bæsjet, (faktisk et av mine yndlings temaer på byn)
og jeg så ærlig som jeg er svarer jo selvfølgelig, etter å ha forsikret meg om at de virkelig vil vite det!!!!
At pga lammelsen så virker jo ikke kroppen som den skal, og da finner jo kroppen sine egne metoder,
og det kan jo bli litt guffent, siden hos meg så kommer da dette ut av munn!!!!!
Har ikke helt skjønt hva som skjer etterpå, (men nå er jo jeg blond) plutselig så bare går de,
det var jo de, som spurte!!!! Skjønner ingen ting jeg!!!! :)
Og igjen er det jo veldig mange som lurer på det med sex,
jeg har jo fått noen fine tilbud der, en gang var jeg så heldig at jeg kunne få være med en på do å suge han!!!
Men det er jo noe alle vet at sitter man i rullestol så er det ingen ting som fungerer, ikke hodet heller tror jeg…. ;)
Men enten har det med høyden jeg sitter i, eller så kan det jo hende at munnen min er veldig innbydende (kanskje fordi den sjelden er lukket),
det ser ut til at det er veldig lett å bare ”vippen ut” foran meg,
dette kan jo by på noen morsomme stunder og en god latter,
har du dårlig selvtillit fra før, så vil jeg kanskje ikke anbefale deg å prøve på det!!!!

Ja jeg tror faktisk at jeg er brukanes til litt av hvert,
jeg er jo en god hustru som gjennomfører mine plikter,
jeg er flink til å få med meg mye alkohol og da gratis alkohol,
jeg er flink til å informere folk rundt emner de lurer på, og sist men kanskje det viktigste, jeg er kjempe flink til å drikke øl!!
Og da tror jeg ikke det er så ille å sitte i rullestolen allikevel, nå følte jeg meg straks mye bedre,
ja faktisk, som en meget nyttig samfunnsborger!!!!

Ha en riktig god tirsdag (selv om det snør)

Klem supermamma!!! :)




Comments:
Godt å se du holder koken kjære:)Til og med gubben din er blitt en hyppig leser;)
 
Legg inn en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?